Rezervēt biļeti

Informācija medijiem

Jauni „Stena Line” prāmji maršrutā Nīneshamna-Ventspils

Prāmju satiksmes uzņēmums „Stena Line” paziņoja par savas darbības paplašināšanu un nostiprināšanu Baltijas jūras reģionā. Nākamajā gadā pašreizējie kuģi maršrutā Nīneshamna-Ventspils tiks aizstāti ar diviem moderniem prāmjiem – „Stena Lagan” un „Stena Mersey”. Jaunie prāmji piedāvās pasažieriem pievilcīgu veidu ceļošanai Baltijas jūrā. Tie arī ļaus par 30 procentiem palielināt kravu pārvadājumu apjomu šajā maršrutā.


„Stena Line” ir viens no pasaulē vadošajiem prāmju satiksmes uzņēmumiem, kas nodrošina 18 prāmju maršrutus Eiropā. Trīs no tiem darbojas Baltijas jūrā. Kopš uzņēmums „Stena Line” 2012. gadā iegādājās prāmja maršrutu starp Nīneshamnu Zviedrijā un Ventspili Latvijā, tas ir vairāk nekā divas reizes palielinājis savu darbību no viena kuģa un 10 reisiem nedēļā līdz pašreizējam fiksētam kustības sarakstam ar diviem kuģiem un 24 reisiem nedēļā pasažieriem un kravai.


Nesen „Stena Line” paziņoja, ka paplašinās un nostiprinās savu stāvokli un piedāvājumu pasažieriem un kravas pārvadātājiem Baltijas jūrā, 2021. gadā maršrutu Nīneshamna-Ventspils apkalpojot ar diviem moderniem un pagarinātiem RoPax prāmjiem - „Stena Lagan” un „Stena Mersey”. Šie divi ērtie prāmji ļaus pasažieriem labāk izbaudīt ceļojumu, padarot „Stena Line” par pievilcīgu izvēli ceļotājiem Baltijas jūrā.


Prāmji, kuru iespaidīgais garums ir 222 m, nodrošinās daudz vairāk telpas pasažieriem un kravai. Interjers būs gaišs un plašs, atbilstošs plaši pazīstamajam „Stena Line” skandināvu dizainam. Pasažieri iegūs no jaunajiem pārveidojumiem. Prāmjos būs jaunas kajīšu kategorijas, liels moderns kuģa veikals, atpūtas vietas ar guļamkrēsliem un daudz citu telpu, to skaitā divi restorāni, bārs, kafejnīca un ārējais klājs.


Kajīšu skaits būs gandrīz divreiz lielāks, nodrošinot 764 ērtas gultas. Pateicoties daudziem bāriem un restorāniem uz jaunajiem kuģiem, ceļojums būs daudz patīkamāks. Bufetes veida restorāns noteikti būs iepriecinošs jaunums pasažieriem, bet viņi varēs pavadīt laiku arī bārā, baudīt trīs ēdienu maltīti kuģa Metropolitan restorānā vai malkot kafiju kuģa Barista kafejnīcā. Ārējās klājs visiem nodrošinās svaigu gaisu, pārsteidzošus jūras skatus un varbūt pat iedegumu vasaras laikā.


„Ir pieaudzis pieprasījums no mūsu klientiem visa Baltijas jūras reģionā. Tagad mēs nostiprinām savu stāvokli un paplašinām piedāvājumu pasažieriem ar jauniem moderniem kuģiem un lielāku ietilpību”, stāsta Niklass Martensons (Niclas Mårtensson) „Stena Line” izpilddirektors.


Pagarināti kuģi no Īrijas jūras


2005. gadā Itālijas kuģu būvētavā „Visentini” tika uzbūvēti Divi moderni RoPax kuģi – „Stena Lagan” un „Stena Mersey”, kas iepriekšējos desmit gadus darbojās „Stena Line” maršrutā Īrijas jūrā starp Belfāstu un Liverpūli. Lai radītu vairāk standartizētu un modernu elastīgu floti, šie divi kuģi tiks uzlaboti, pārveidoti un pagarināti pirms nodošanas uzņēmumam „Stena Line” ekspluatācijai maršrutā Nīneshamns-Ventspils sākot ar 2021. gadu. Līdz šim vēl nebijušo pārbūvi veic „Stena RoRo” un „Sedef” kuģu būvētava Turcijā.


Divi kuģi tiks pagarināti ar 36 metru garu vidus daļu, un pēc pārbūves kuģa garums būs 222 m, bet ietilpība būs 200 kabīnes, 970 pasažieri un 2875 kravas joslas metriem un papildu klājs automobiļiem, kas par 30 procentiem palielinās kravu pārvadājumu apjomu maršrutā. Lai palielinātu iekraušanas efektivitāti, prāmji tiks pārbūvēti, radot caurbraukšanas iespēju divos līmeņos. Kuģi tiks aprīkoti arī ar hibrīdām izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmām.


Pirmo no diviem kuģiem – „Stena Lagan”, kurš pašlaik atrodas „Sedef” kuģu būvētavā Tuzlā, Turcijā, 2021. gada sākumā ir plānots sākt ekspluatēt maršrutā Nīneshamna-Ventspils. Kuģis „Stena Mersey” joprojām darbojas maršrutā Belfāsta-Liverpūle un 2021. gada janvārī pirms tā nogādāšanas uz „Sedef” kuģu būvētavu pagarināšanai, tiks aizstāts ar trešo E-Flexer klases kuģi „Stena Embla”. Paredzēts, ka prāmis jaunajā maršrutā sāks darboties vēlāk tajā pašā gadā.


„Mēs turpinām veidot savu veiksmīgo RoPax koncepciju, apvienojot kravu un pasažieru pārvadāšanu. Šie divi jaunie prāmji būs fantastisks papildinājums mūsu flotei un klientiem. Es ar nepacietību gaidu, kad varēšu sveikt viņus uz klāja”, saka Johans Edelmans (Johan Edelman), kopš 1. oktobra „Stena Line” tirdzniecības direktors Baltijas jūras ziemeļu reģionā.


Par maršrutu


Jūras šķērsošanas laiks ir 8,5 stundas un tas ir ātrākais jūras savienojums starp Zviedriju un Baltijas valstīm. Maršruts ir populāra izvēle gan pārvadājumiem, gan tūristiem, un ir būtiska piegādes līnija ražošanas un būvniecības nozarei Zviedrijā.


Informācija par kuģiem: jauni kuģi

Nosaukums: „Stena Lagan” un „Stena Mersey”.

Uzbūvēja: 2005. gadā Itālijas kuģu būvētavā „Cantiere Navale Visentini”.

Pārbūvēja/pagarināja: „Stena RoRo” 2020./2021. gadā „Sedef” kuģu būvētavā Tuzlā, Turcijā.

Garums: 222 metri.

Pasažieru ietilpība: 970.

Kravas ietilpība: 2875 līnijmetri.

Kajīšu ietilpība: 200.



Prāmji Stena Lagan un Stena Mersey